Personvernerklæring

1. Formål

Underlien Båtforening tar ditt personvern på alvor, og er forpliktet til å behandle personopplysninger på en forsvarlig måte. Denne personvernerklæringen beskriver hvorfor Underlien Båtforening samler inn informasjon om deg, hvordan vi bruker denne informasjonen og hvordan vi tar hensyn til ditt personvern. Personopplysninger er opplysninger som kan knyttes til deg som enkeltperson. Styret i Underlien Båtforening er ansvarlig for behandling av personopplysninger. Formålet med å innhente og behandle personopplysninger er å ivareta vår avtale med deg som medlem i foreningen, heretter kalt medlemsavtale. Dette innebærer å gi god oppfølging og service til våre medlemmer og andre personer som er tilknyttet Underlien Båtforening. Medlemskap i Underlien Båtforening innebærer at vi må behandle personopplysninger i ulike sammenhenger. Som ved administrasjon av båtplasser, opplagsplass, medlemskap, andre medlemstjenester og som grunnlag for innrapportering til offentlige myndigheter.

2. Innhente og behandle personopplysninger

Underlien Båtforening kan innhente og behandle personopplysninger med hjemmel i medlemsavtalen. Når en person frivillig melder seg inn i Underlien Båtforening har vi lovlig grunnlag for registrering og behandling av nødvendige personopplysninger. Dersom personopplysninger skal behandles på en måte som ikke en rimelig følge av medlemsavtalen, vil dette utelukkende skje med bakgrunn i innhentet samtykke fra deg. Personopplysninger innhentes i forbindelse med en innmelding i Underlien Båtforening. Dette skjer via innmeldingsskjema på vår hjemmeside, eller via kontakt med en av våre ansvarlige i havna. Det er frivillig å melde seg inn, men medlemskap er en forutsetning for leie av båtplass, eller annet bruk av foreningens tilbud om fasiliteter/tjenester. Følgende personopplysninger innhentes: Kontaktopplysninger som navn, adresse, telefonnummer, e-postadresse, fødselsdato og kjønn Opplysninger knyttet til båt som merke, modell, størrelse, navn og reg.nr.

3. Behandling av dine personopplysninger

Underlien Båtforening behandler dine personopplysninger ut fra foreningens administrative behov. I praksis dreier dette seg om;

a. Verifisering av medlemmer

b. Administrasjon av medlemmer og deres tilknytning til foreningen, herunder fakturering av medlemsavgift og kjøp av våre tjenester

c. Gi deg løpende informasjon om aktiviteter i foreningen og informasjon knyttet til ditt medlemskap

4. Sikkerhet

Underlien Båtforening benytter Visma eAccounting. Visma eAccounting er foreningens regnskapssystem, og vil inneholde nødvendige personopplysninger for å oppfylle krav i henhold til Regnskapsloven. Personopplysningene er kun tilgjengelige for Styret og Valgkomitèen, som har rettmessig behov for tilgang til disse. Alle disse har taushetsplikt om alt vedrørende ditt medlemskap. Sikkerheten om dine personopplysninger er ivaretatt ved at det er en redusert tilgang. Det stilles samme krav til sikkerhet og konfidensialitet hos våre eksterne leverandører som hos oss selv. Underlien Båtforening kan i noen tilfeller benytte ulike leverandører for å levere tjenester som kan medføre innsyn i medlemslister i den grad det er nødvendig for oppdraget. Underlien Båtforening ening gir ikke ifra seg opplysninger om deg til andre parter, med mindre slik utlevering er lovbestemt, nødvendig for å oppfylle en avtale med deg, eller for å fremholde et krav mot deg.

5. Tilgang – Innsyn

Du kan få tilgang til dine personopplysninger hos oss når som helst. For å få tilgang til opplysninger som er registrert på deg, eller om du har spørsmål om båtforeningens behandling av personopplysninger, kan du ta kontakt med Styreformann.

6. Sletting

Medlemsopplysninger lagres ikke lenger enn det som er nødvendig for at båtforeningen skal gjennomføre formålet med behandlingen. Opplysninger som er knyttet til båtforeningens regnskap vil bli lagret som primærdokumentasjon i henhold til Bokføringslovens § 13. Retten til å bli glemt i henhold til GDPR-artikkel 17 gir deg mulighet til å kreve alle registrerte personopplysninger om deg skal slettes på oppfordring, så lenge vi ikke er lovpålagt å lagre disse av Norsk Lovgivning. Ønsker du å bli glemt eller slette dine personopplysninger, ber vi deg sende en skriftlig anmodning om dette til Styreformann i Underlien Båtforening (se punkt 7 under)

7. Kontaktopplysninger

Har du spørsmål til vår personvernerklæring eller om vår bruk av personopplysninger, er du velkommen til å ta kontakt med oss. Behandlingsansvarlig i Underlien Båtforening er Styreformann med følgende kontaktinformasjon;

Lasse Svindal, mobil: 480 48 861

Epost: underlienbatforening@gmail.com